Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Nowe podejście do nauki programowania i biznes odpowiedzialny społecznie

Program: Szkoła Pionierów PFR

Czy metody rozwoju i zarządzania projektami biznesowymi mogą mieć zastosowanie w inżynierii? Andrzej Manujło – doktorant i pracownik Politechniki Warszawskiej, twórca start-upu oraz uczestnik Szkoły Pionierów PFR pokazuje, że jak najbardziej!

Jak wskazał w rozmowie ze startup.pfr.pl Andrzej Manujło, stara się on rozwijać biznes odpowiedzialny społecznie. Jego projekt Science and Innovation Center ma na celu stworzenie ciekawych, opartych na praktyce i dopasowanych indywidualnie do ucznia, zajęć z nauki programowania. Mają one pozwolić złapać bakcyl programowania dzieciom, młodzieży, w tym także osobom z mniejszych miejscowości i obszarów wiejskich.

- Prowadząc zajęcia dla studentów i licealistów zauważyłem, że bardzo mało osób – niestety – prowadzi zajęcia w sposób atrakcyjny, budzący prawdziwe zaangażowanie. Co więcej, indywidualne programy kształcenia to zazwyczaj tylko teoria, a szkoły programowania oferują tylko jedną ścieżkę nauczania – tłumaczy Andrzej Manujło. - Proces tej nauki może przebiegać dużo sprawniej i efektywniej, gdy uczymy się poprzez np. konstruowanie swojego robota, a nie wykonywanie nudnych, powtarzalnych czynności lub poznawania algorytmów bez możliwości ich praktycznego zastosowania. W naszym start-upie uczymy zatem potrzebnych umiejętności teraz i w przyszłości, a to wszystko w atrakcyjny dla nowego pokolenia sposób – dodał.

Obecnie Science and Innovation Center kończy inkubację w programie PARP Platforma startowa Wschodni Akcelerator Biznesu. W trakcie tego procesu projekt zrobił znaczący pivot, dzięki któremu twórcy znacznie rozwinęli pierwotne założenie. Jak wskazał Andrzej Manujło, Projekt Science and Innovation Center po dodaniu tych elementów stał się innowacyjny w skali świata, a jego docelowym zadaniem jest umożliwiać naukę programowania nie tylko polskim dzieciom, ale również ich rówieśnikom w innych zakątkach globu.

Science and Innovation Center obecnie prowadzi również zajęcia akademickie z Szybkiego Prototypowania Inżynierskiego na Politechnice Warszawskiej, m.in. na kierunkach Inżynieria Internetu Rzeczy i Cyberbezpieczeństwo. W programie zajęć zawarł całodniowe warsztaty z metody Design Thinking, które pomagają studentom sprawdzić zasadność biznesową ich projektów inżynierskich, jak i zwiększyć swoją kreatywność. Organizując takie zajęcia wzorował się na warsztatach współorganizowanych przez PFR i Google - Projektanci Innowacji PFR.

(…) coraz więcej jest biznesu w inżynierii i inżynierii w biznesie. Ten trend będzie postępował, bo przy każdym projekcie musi istnieć zasadność biznesowa. Kolejnym krokiem jest nawiązanie współpracy z PFR przy stworzeniu warsztatów trenerskich dla doktorantów Politechniki Warszawskiej w ramach zajęć Warsztatu Badacza. Są na nich rozwijane kompetencje ogólne – związane z pracą naukową, biznesem, umiejętnościami miękkimi czy dydaktycznymi – tłumaczy Andrzej Manujło.

Mocny edukacyjny aspekt miało też jego uczestnictwo w drugiej edycji Szkoły Pionierów PFR. Wskazał, że cztery tygodnie intensywnej pracy pomogły mu nie tylko zdobyć nową wiedzę, ale też poukładać tę już posiadaną.

- Podczas tych 4 tygodni wspólnej pracy stacjonarnej bardzo zżyliśmy się z uczestnikami, do dziś utrzymujemy kontakt, wymieniamy się doświadczeniami i poradami dotyczącymi choćby zdobywania finansowania. Także przyglądanie się temu, jak duży postęp w swoich projektach zrobiły niektóre osoby jest dla mnie ogromną motywacją. Uważam więc, że Szkoła Pionierów PFR jest bezcenna pod kątem tworzenia własnego start-upu – podsumował Andrzej Manujło.

Pobierz to studium przypadku

Podobne studia przypadków

VividQ rewolucjonizuje rynek wyświetlaczy cyfrowych

HearMe walczy o zdrowie psychiczne polskich i zagranicznych pracowników