Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Ruszają branżowe programy promocji

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) właśnie rozpoczęła realizację projektu, która ułatwi polskim firmom promocję swoich produktów i usług za granicą podczas targów i innych wydarzeń branżowych, a także umożliwi im ekspansję na nowe rynki poza unijne. Na większości z tych rynków działania promocyjne polskich przedsiębiorców uzupełnione zostaną o działania informacyjne oraz medialne, które wzmocnią przekaz promocyjny.

Projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” przeznaczony jest dla tych firm, które rozważają ekspansję zagraniczną. Na podstawie analiz trendów i potencjału wybranych rynków, Ministerstwo Rozwoju przygotowało listę 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Wśród nich znalazły się: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze (za które odpowiada PAIH), a także sektory: spożywczy, IT/ICT oraz usług prozdrowotnych, którymi zajmują się odpowiednio: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, PARP i Polska Organizacja Turystyczna.

Jak mówi prezes PAIH, Tomasz Pisula: – Program daje polskim firmom ogromne możliwości dotarcia na rynki, których nie były w stanie do tej pory poznać – w dalekiej Azji, wciąż ważnej Europie i nie mniej obiecujących Afryce i Ameryce Łacińskiej. Jestem przekonany, że stoiska narodowe nie tylko znacząco wzbogacą ofertę PAIH, ale przede wszystkim zwiększą rozpoznawalność polskich produktów na świecie.

Zadaniem PAIH na kolejne dwa lata sprawowania pieczy nad projektem, będzie organizacja stoisk targowych na 99 imprezach wystawienniczych w 23 krajach (61 w 2018 r. i 38 w 2019 r.), nawiązywanie kontaktów z każdą z dziewięciu branż oraz organizacja w Polsce misji przyjazdowych dla zagranicznych przedsiębiorców i dziennikarzy.

W ramach programu zostanie również stworzone stoisko narodowe, które polscy przedsiębiorcy będą mogli wykorzystać jako miejsce spotkań, a także przestrzeń, gdzie będą mogli wyświetlić swoje filmy promocyjne lub udostępnić materiały drukowane czy inne gadżety reklamowe. Projekt przewiduje również specjalne wyodrębnienie powierzchni na potrzeby prezentacji polskich regionów. Dodatkowo, uruchomione zostanie dziewięć portali internetowych, dedykowanych każdej branży. Są to:

Tych przedsiębiorców, którzy są zainteresowani promocją swoich produktów i usług podczas targów, zachęcamy do wypełnienia formularzy zgłoszeniowych dostępnych na każdym z portali branżowych.

Jak podsumowuje wiceminister rozwoju, Tadeusz Kościński: – Rozwój innowacyjnych firm i ich ekspansja zagraniczna to jedne z kluczowych założeń Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Polscy przedsiębiorcy są bez wątpienia siłą napędową naszej gospodarki. Ich produkty odznaczają się bardzo wysoką jakością i innowacyjnością i mogą stać się flagowymi markami, pozytywnie kojarzonymi z naszym krajem. Dlatego wspólnie z Agencją prowadzimy działania, które mają na celu kompleksowe wsparcie branż perspektywicznych dla polskiego eksportu.

Inauguracja branżowych programów promocji odbyła się 6 grudnia 2017 r. w siedzibie PAIH. Zobacz prezentację dotyczącą projektu.

Wsparcie działań promocyjnych dla przedsiębiorców będzie finansowane z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Inne aktualności

Kraków w Akceleratorze DIANA NATO! Co to znaczy? Rozmawiamy z prowadzącymi program

Masters&Robots Awards – do 16 marca możesz zgłosić swój start-up do konkursu