Startuje kolejna odsłona programu Internacjonalizacja MŚP – zdobądź nawet 800 tys. zł na ekspansję zagraniczną
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła właśnie konkurs „Internacjonalizacja MŚP”. Celem działania jest wsparcie przedsiębiorstw z terenu Polski Wschodniej w ekspansji zagranicznej. W ramach inicjatywy do polskich firm trafi 100 mln zł.
Pierwsza runda naboru ruszy już 27 lutego i potrwa do 29 marca br. O dofinansowanie w konkursie mogą się starać mikro-, mali i średni przedsiębiorcy, którzy od ponad roku prowadzą działalnośc na terytorium Polski Wschodniej, tj. w województwach: warmińsko-mazurskim, podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim oraz podkarpackim. Co więcej, składając wniosek należy wykazać:
- zamknięty co najmniej jeden rok obrotowy;
- przychody w roku obrotowym nie mniejsze niż 200 tys. zł co najmniej raz w okresie trzech lat przed złożeniem wniosku;
- posiadanie co najmniej jednego produktu (wyrobu lub usługi) posiadającego potencjał do internacjonalizacji na przynajmniej jednym nowym rynku zagranicznym.
Wsparcie pozyskane w ramach konkursu można przeznaczyć na pokrycie kosztów:
- usług doradczych związanych z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia modelu biznesowego;
- usług komplementarnych do ww. usług doradczych;
- udziału w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych;
- oprogramowania niezbędnego do automatyzacji procesów biznesowych w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności.
Kwota dofinansowania projektu wynosi do 800 tys. zł (w zależności od wybranego rynku docelowego), przy czym:
- maksymalnie 30 tys. zł dofinansowania można przeznaczyć na pokrycie kosztów usług doradczych;
- maksymalnie 100 tys. zł dofinansowania można przeznaczyć na pokrycie kosztów związanych z zakupem oprogramowania.
Dowiedz się więcej o konkursie lub wejdź na stronę PARP.