HardGamma Ventures Sp. z o.o – Akcelerator GammaRebels powered by Poczta Polska
Czas trwania programu:
6 miesięcyDla kogo:
mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwaBranża:
e-GovernmentKwota wsparcia:
do 200 tys. złWkład własny:
nieRodzaj finansowania:
dotacjaCo musisz wiedzieć?
- Możliwość nawiązania współpracy z Pocztą Polską
- Posiadasz projekt, który działa i rozwiązuje problemy z obszaru logistyki, finansów lub marketingu
- Wsparcie finansowe oraz know how ekspertów branżowych
Co zyskasz?
Udział w programie GammaRebels powered by Poczta Polska oferuje:
- do 200 000 złotych bezzwrotnej dotacji na rozwój projektu;
- szkolenia i usługi doradcze w zakresie: podatków, prawa, zarządzania własnością intelektualną, zarządzania ryzykiem kursowym w obrocie międzynarodowym oraz metodyk zarządzania projektami o wysokim poziomie niepewności;
- możliwość prezentacji zespołów przed zarządem i pracownikami spółek z Grupy Poczty Polskiej;
- indywidualne sesje mentorskie z pracownikami spółek z Grupy Poczty Polskiej,
- wsparcie mentorów i konsultantów w bieżącym zarządzaniu Twoim produktem i obszarach takich jak: prawo, podatki, zarządzanie ryzykiem czy kwestie własności przemysłowej;
- możliwość wyjazdu do zagranicznych centrów innowacji, dobranych do potrzeb Twojego pomysłu;
- poznanie zasady tworzenia uzasadnień biznesowych dla projektów korporacyjnych uzasadniających współpracę z zewnętrznym partnerem (tzw. business case), sposobu ich finansowania, realizacji oraz produktów i usług do dużych firm;
- możliwość nauki tajników sprzedaży produktów i usług klientom takim jak np. korporacje.
Rozwiń
Jakie wymagania musisz spełnić?
Aby uczestniczyć w programie, musisz wziąć udział w jednym z naborów oraz spełnić następujące warunki:
-
posiadasz statusu mikro- lub małego przedsiębiorcy;
-
Twoja firma dokonała minimum jednego wdrożenia;
-
kierujesz doświadczonym zespołem;
-
możesz tak dostosować swój projekt, aby stworzyć wspólny model biznesowy z Pocztą Polską na zasadzie revenue share;
-
posiadasz wyłączne prawa do zgłoszonego pomysłu biznesowego;
-
rozwijasz projekt wpisujący się w Krajowe Inteligentne Specjalizacje.
Akcelerator GammaRebels, wspólnie z ekspertami z Poczty Polskiej oraz Banku Pocztowego, poszukuje rozwiązań, które pozwolą rozszerzyć ofertę partnerów o produkty lub usługi zwiększające wartość dodaną dla spółki oraz jej klientów.
Obszary priorytetowe dla Poczty Polskiej:
-
produkty i usługi, dopasowane do potrzeb klientów i uzupełniające podstawową działalność Poczty Polskiej;
-
narzędzia zwiększające efektywność działań marketingowych i komunikacyjnych Poczty Polskiej oferowane jej klientom;
-
rozwiązania typu e-Government, które mogłyby być świadczone we współpracy z Pocztą Polską lub na podstawie danych posiadanych przez Pocztę Polską;
-
wsparcie w zakresie logistyki i optymalizacji pracy;
-
wypracowanie nowych form dostaw oraz optymalizacja dostaw przesyłek realizowanych przez Pocztę Polską;
-
rozwiązania cyfrowe dla placówek pocztowych (tzw. smart post office).
Obszary priorytetowe dla Banku Pocztowego:
-
rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, edukacji, komunikacji oraz narzędzi skierowanych do grup wykluczonych z wykorzystania usług bankowych, w szczególności do osób:
-
w wieku emerytalnym, głównie korzystających z bankowości w tradycyjny sposób,
-
o dysfunkcjach wzroku lub słuchu;
-
-
poszukiwanie potencjału produktowego w związku z wdrożeniem dyrektywy PSD2.
Miejsce akceleracji: Warszawa
Rozwiń
Jakie są etapy działania?
W ramach projektu odbędą się dwie rundy programu akceleracyjnego, a czas trwania pojedynczej wynosi do sześciu miesięcy:
I runda: kwiecień 2017 r. – czerwiec 2017 r.;
II runda: październik 2017 r. – luty 2018 r.
HARMONOGRAM I PRZEBIEG REKRUTACJI
-
Rozpoczęcie naboru – nabór do poszczególnych edycji akceleratora, który odbywa się przez uruchomiony formularz zgłoszeniowy.
-
Zakończenie naboru – nabór trwa około jednego miesiąca.
-
Ocena formalna – sprawdzenie kryteriów formalnych zgłoszonych projektów, np. stan prawny, zgodność z Krajowymi Inteligentnymi Specjalizacjami.
-
Ocena merytoryczna – sprawdzenie zgodności projektu z potrzebami Poczty Polskiej. Analiza rynku, konkurencji, etapu rozwoju projektu, zespołu założycielskiego.
-
Podpisanie umowy – formalne przyjęcie zespołu do programu akceleracji, przekazanie pierwszej transzy finansowania.
-
Start akceleracji – rozpoczęcie prac w ramach programu.
Rozwiń
Co dalej?
Jeżeli dostaniesz się do akceleratora GammaRebels, czeka Cię praca nad doskonaleniem produktu. Podczas warsztatów, sesji mentorskich i spotkań z przedstawicielami Poczty Polskiej będziesz tworzyć uzasadnienie biznesowe (tzw. business case) dla wdrożenia Twojego rozwiązania.
W trakcie trwania programu dowiesz się również, jak działają poszczególne łańcuchy wartości w procesach Poczty Polskiej, jakie są potrzeby rynku i możliwości wdrożenia. Będziesz też pracować nad dostosowaniem produktu do obowiązujących standardów i przepisów prawa.
W ramach obu rund programu akceleracyjnego przewidziano także dwa tzw. Demo Day – pierwszy dla pracowników i przedstawicieli grupy Poczty Polskiej, drugi dla zaproszonych partnerów zewnętrznych.
Po zakończeniu akceleracji najlepsze zespoły pojadą na dedykowane warsztaty produktowe do jednego z wybranych światowych centrów innowacji.
Rozwiń
Podmioty odpowiedzialne
Koordynator Akceleracji:
-
HardGamma Ventures Sp. z o.o.
Partner Programu:
-
Poczta Polska S.A.
-
Bank Pocztowy S.A.
Dane kontaktowe:
HardGamma Ventures Sp. z o.o.
Aleje Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa
[email protected]
Tomasz Kowalczyk
[email protected]
tel.: (22) 423 70 60
Jan Raczyński
[email protected]
tel.: (22) 423 70 60
Akcelerator powstał w ramach zorganizowanego przez PARP konkursu ScaleUP, który jest pierwszym projektem rządowego programu Start In Poland.
Nabór do tego programu został zakończony
Masz pytania? Napisz do nas
Zwykle odpowiadamy jeszcze tego samego dnia