Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Sieć Mentorów PFR

Innowacyjny parenting dla najmłodszych

Program: Sieć Mentorów PFR

Prawdopodobnie niewiele osób zdaje sobie sprawę, że niemal 8 milionów obywateli naszego kraju stanowią dzieci oraz młodzież. Te dane dobitnie pokazują potencjał rynku usług i produktów skierowanych do dzieci i ich rodziców. Dowiedz się, jak start-up Kidos wspiera swoimi działaniami najmłodszych klientów i ich opiekunów, a także jak Sieć Mentorów PFR pozwoliła im poszerzyć kompetencje biznesowe niezbędne do rozwoju ich działalności.

Przedsiębiorczy rodzice

Pomysłodawcy projektu – Joanna i Michał są nie tylko przedsiębiorcami, ale i rodzicami. Joanna z wykształcenia jest pedagogiem i anglistką, natomiast Michał posiada doświadczenie z wieloletniej pracy w funduszu inwestycyjnym. Jak się okazuje, różnorodność kompetencji, które prezentują oraz codzienny natłok obowiązków związany z opieką nad ich pociechami, okazały się trafnym spoiwem, które zainspirowało dwójkę przyjaciół do stworzenia innowacyjnej i unikatowej platformy. Jak podkreślają: – „Mieliśmy o tyle lepszy start, że w gronie założycieli naszego start-upu są osoby, które wiedzą, jak prowadzić biznes zarówno od strony merytorycznej, jak i czysto technicznej”.

Ich produkt – Kidos to platforma internetowa, wychodząca naprzeciw oczekiwaniom rodziców, która agreguje szeroką ofertę zajęć dla dzieci i umożliwia ich rezerwację oraz opłacenie. Jest ona  oparta na modelu prepaid – użytkownik poprzez doładowanie konta, zyskuje punkty, za które może rezerwować zajęcia. Dzięki systemowi filtrów rodzice mogą sprawnie przeszukać bazę, skupiającą liczne atrakcje dla dzieci w wieku od 0 do 11 lat. Na platformie znajdują się oferty wielu dostawców, które uwzględniają potrzeby zarówno małych artystów, jak i początkujących sportowców. Co więcej, zaletą start-upu jest elastyczność rezerwacji zajęć oraz monitoring dostępności miejsc konkretnych aktywności. Jak dodaje co-founder Kidos, Joanna Pawłowska: – „Najmłodsze dzieciaki często chorują, więc rotacja na takich zajęciach i nieobecności są bardzo powszechne. Rodzic, który planuje zorganizować sobie czas z dziećmi, często ma problem, jak zagospodarować drugą połowę dnia. Jako Kidos odpowiadamy na ten problem, zapewniając komfort i spokój”. 

Obecnie start-up ułatwia planowanie zajęć dla swoich pociech rodzicom w Warszawie, jednak założyciele planują rozszerzenie działalności na inne miasta. Ambitne plany rozwoju, zmiany graficzne strony i towarzyszące temu wszystkiemu wątpliwości, czy idą w dobrym kierunku, skłoniły założycieli do złożenia aplikacji do programu Sieć Mentorów PFR.  

Dynamiczna współpraca z mentorem

O Sieci Mentorów PFR dowiedzieli się za pośrednictwem kanałów społecznościowych, a unikalna propozycja zajęć od razu przykuła ich uwagę: – „Staramy się śledzić to, co dzieje się na rynku i trzymamy rękę na pulsie. Systematycznie sprawdzamy programy i ofertę PFR. Bardzo zależało nam na kontakcie z osobami, które same do czegoś doszły i są w stanie skrócić nam drogę popełniania kolejnych błędów, a Sieć Mentorów PFR wydawała się programem idealnie skrojonym dla nas”– relacjonuje Michał, CEO i co-founder Kidos. 

Program mentoringowy prowadzony przez PFR ma na celu ułatwienie start-upom kontaktu z najlepszymi ekspertami na rynku w zakresie pięciu kategorii: rozwój biznesu, marketing, tworzenie zespołu, relacje inwestorskie oraz zarządzanie produktem. Kidos  w ramach inicjatywy pracował z mentorką Magdaleną Wysocką, Head of Advertising Revenue w OLX.pl, nad kwestiami związanymi z szeroko pojętym marketingiem.  

Start-up podkreśla mocne zaangażowanie i wsparcie mentorki podczas całego programu: – „Naprawdę było czuć, że Magda całą sobą weszła w nasz projekt. Te 3-4 spotkania po kilka godzin sprawiły, że poznaliśmy działanie skalowania rozwiniętego biznesu. Udało nam się wspólnie wypracować kilka świetnych pomysłów marketingowych, które mogą się przydać w następnych etapach rozwoju naszej marki, jak np. współpraca z influencerami” – komentuje Joanna. Rozmowy były rzeczowe i nakierowane na ustalenie konkretów. Dzięki wskazówkom mentorki, zespołowi Kidos udało się opracować wstępną strategię marketingową oraz wyklarować model biznesowy. Znalazło się także miejsce na dyskusje i analizę rozwiązań stosowanych przez OLX w zakresie UX (User Experience) czy SEO, którymi spółka może inspirować się przy tworzeniu nowej szaty graficznej swojej strony WWW.  

Silniejsi po Sieci Mentorów PFR

Zespół Kidos przyznaje, że mimo zakończenia pilotażowej edycji programu, współpraca z przydzielonym mentorem zostanie z pewnością podtrzymana na dalszych etapach ewolucji marki. CEO Kidos zaznacza jednak, że jest jeszcze przed nimi wiele nauki: – „Tak, jak w każdym inny start-upie, tak i u nas, nigdy nie ma momentu, kiedy mamy stuprocentową wiedzę na dany temat. Gdyby istniała taka możliwość, moglibyśmy się spotykać z mentorem nawet co tydzień”.

Nadrzędnym celem spółki z pewnością będzie zwiększanie bazy klientów i wzmocnienie zespołu, w szczególności w obszarze IT. Na starcie firmę tworzyły dwie osoby, a obecnie zespół składa się już z ośmiu członków. Wzmocniony udziałem w Sieci Mentorów PFR Kidos, uczestniczy w programach akceleracyjnych, rozwijając kolejne kompetencje i pozyskując dofinansowanie. Dalsze kroki? Rozpowszechnienie inicjatywy w innych polskich miastach oraz poszukiwanie kolejnych rund finansowania. Zgodnie podsumowują, że z punktu widzenia raczkującej platformy, program był o tyle atrakcyjny, że dał im możliwość spotkania z osobami, które nie znalazły się w świecie biznesu przypadkowo, a niosą za sobą wieloletnie doświadczenie i szerokie spektrum nowoczesnych rozwiązań: – „To, czego nauczyła nas Magda i cała Sieć Mentorów PFR to, że należy najpierw pokazać swój biznes, zrealizować określone cele, ale również uzyskać feedback klientów i dopiero wtedy starać się o spotkania z funduszami. Czas teorii i rozmyślania się dla nas zakończył”. 

Podobne studia przypadków

Sieć Mentorów PFR

Recepta na rozwój biznesu: mentoring

Three hands holding smartphones

Innowacyjny sposób komunikacji z klientem