Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Najbardziej start-upowe konferencje – sprawdź, gdzie nie może Cię zabraknąć w 2019 roku

Jeśli planujesz ekspansję na zagraniczne rynki, warto jak najszybciej nawiązywać międzynarodowe relacje i partnerstwa. Konferencje to sposób, żeby w bardzo krótkim, ale intensywnym czasie, dowiedzieć się jak najwięcej o interesujących Cię rynkach, poznać przedsiębiorców, inwestorów i partnerów biznesowych z całego świata oraz postawić pierwsze kroki na arenie międzynarodowej. Zobacz, na których konferencjach warto pokazać siebie i swoją firmę w 2019 roku.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie programy wsparcia mogą pomóc Ci w ekspansji zagranicznej;
  • o najważniejszych start-upowych konferencjach w 2019 roku;
  • jak przygotować się do wyjazdu na konferencję.

Wsparcie w promocji za granicą

Wyjazd na zagraniczną konferencję, szczególnie jeśli chcesz zaprezentować Twój produkt lub usługę na stoisku lub przygotować materiały promocyjne, potrafi być dużą inwestycją. Żeby nie nadszarpnąć firmowego budżetu, możesz skorzystać z programu wsparcia GO TO BRAND przeznaczonego dla przedsiębiorstw, które chcą rozwinąć swój biznes za granicą. W ramach programu możesz ubiegać się o 85% dofinansowania wydatków, których wartość nie przekracza 1 mln złotych. 

Wspomniane dofinansowanie obejmuje wydatki związane m.in. z:

  • wynajęciem i zabudową stoiska na targach zagranicznych;
  • opracowaniem materiałów reklamowych tj.: gadżety, materiały drukowane (foldery, ulotki, wizytówki);
  • przygotowaniem i prowadzenia działań promocyjnych w mediach tradycyjnych, elektronicznych, cyfrowych;
  • przygotowaniem lub tłumaczeniem strony internetowej;
  • produkcją i emisja spotów oraz filmów informacyjno-promocyjnych.

Nabór do programu rusza 25 lutego br. 

Jeśli Twoja strategia marketingowa i sposób budowania relacji z zagranicznymi partnerami ma bardziej indywidualny charakter, możesz skorzystać z programu Polskich Mostów Technologicznych i ubiegać się o grant w wysokości 200 000 zł oraz zyskać dostęp wiedzy eksperckiej dotyczącej specyfiki danego rynku, wypracowanych w danym kraju relacji oraz przestrzeni jednego z 70 Zagranicznych Biur Handlowych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

Jeśli planujesz w najbliższym czasie nawiązać relacje biznesowe na rynkach zagranicznych sprawdź, na których konferencjach warto pojawić się w tym roku:

Styczeń

CES (Consumer Electronics Show)
8-11 stycznia 2019, Las Vegas, Stany Zjednoczone
Największe na świecie, organizowane od ponad 50 lat, targi elektroniki oraz nowych technologii, odbywające się corocznie w styczniu. W ubiegłym roku wzięło w nich udział ponad 170 000 uczestników, 4400 firm prezentujących nowinki technologiczne oraz ponad 1000 start-upów z całego świata. 

Luty

Startup Grind Global Conference
12-13 lutego 2019, Palo Alto, Stany Zjednoczone
Dwudniowe wydarzenie przeznaczone dla społeczności start-upowej. W tym roku weźmie w niej udział ponad 8000 uczestników, swój produkt pokaże ponad 850 start-upów z 42 krajów, a prelegentami na sześciu scenach będą m.in. współtwórca LinkedIn, współzałożyciel AiBnB czy partner jednego z najbardziej znanych na świecie funduszy VC – Andreessen Horowitz.

Techchill
21-22 lutego 2019, Ryga, Łotwa
W poprzedniej edycji tej konferencji wzięło udział ponad 2000 przedsiębiorców i założycieli start-upów, którzy mieli okazję wysłuchać ponad 100 prezentacji. W tym roku tematami przewodnimi są FinTech, Deep Tech, SaaS, oraz Internet of Things. Wydarzeniu towarzyszyć będzie ponad 20 imprez, które sprzyjają nawiązywaniu relacji biznesowych. Techchill to także przestrzeń do rozmowy z mentorami i inwestorami z całego świata.

Mobile World Congress
25-28 lutego 2019, Barcelona, Hiszpania
To połączenie największej wystawy urządzeń mobilnych z konferencjami prowadzonymi przez twórców sprzętu, oprogramowania oraz dostawców usług mobilnych. Każdego roku bierze w niej udział ponad 100 000 osób. Niemal każde flagowe urządzenie mobilne jest prezentowane podczas tej właśnie konferencji. Mobile World Congress to także liczne imprezy towarzyszące, które sprzyjają nawiązywaniu relacji biznesowych.

Marzec

SXSW
8-17 marca 2019, Austin, Stany Zjednoczone
Jedna z największych konferencji poświęcona nowych technologiom, muzyce, filmom i sztukom interaktywnym. W tym roku przewidziano aż 25 ścieżek tematycznych (od sportu czy jedzenia przez media, marketing i design aż po blockchain czy wirtualną rzeczywistość). To 10 intensywnych dni wypełnionych tysiącami wystąpień, koncertów i filmów oraz setkami paneli dyskusyjnych. Na scenie SXSW występowali Elon Musk, Lady Gaga oraz Barack i Michelle Obama.

Wolves Summit
19-20 marca 2019, Warszawa, Polska
Wolves Summit to jedno z ważniejszych w tej części Europy wydarzeń umożliwiających budowanie międzynarodowego networkingu. W tegorocznej edycji weźmie udział ponad 2 500 uczestników, w tym 300 inwestorów, 550 start-upów oraz 450 przedstawicieli korporacji. Kluczowym elementem konferencji są spotkania 1 na 1 umawiane przed wydarzeniem (za pomocą specjalnej aplikacji). W trakcie poprzednich 8 edycji odbyło się ich 21 967. Na najbliższą zaplanowano ich już ponad 4 500.

Startup Ole
26-28 marca 2019, Salamanca, Hiszpania
Piąta edycja jednej z większych europejskich konferencji. Ponad 30 000 uczestników ze 102 krajów, ponad 500 prelegentów, 250 korporacji i inwestorów z całego świata, przedstawiciele świata nauki, akceleratorów oraz mediów. Poza prezentacjami w trakcie konferencji odbywać się będą wystawa start-upów, warsztaty czy sesje inwestorskie i mentoringowe w postaci RoundTable.

Maj

infoShare
8-9 maja 2019, Gdańsk, Polska
infoShare to ponad 150 prezentacji i paneli dyskusyjny dotyczących najnowszych technologii, mediów oraz wsparcia dla młodych firm. To także przestrzeń wystawowa z 200 start-upami dla 8000 uczestników największej w tej części Europy międzynarodowej konferencji. InfoShare to także miejsce spotkań z mentorami oraz inwestorami. Wydarzeniu towarzyszą również warsztaty i imprezy networkingowe, speed dating z inwestorami oraz konkurs pitchingowy, w którym najlepszy start-up wygrywa 20 000 euro. 

Pioneers
9-10 maja 2019, Wiedeń, Austria
Wydarzenie, w którym weźmie udział ponad 2 500 uczestników ze świata start-upów, korporacji oraz funduszy VC. Dzięki aplikacji udostępnionej przez organizatorów każdy uczestnik może sprawdzić dostępność oraz umówić się na spotkania 1 na 1 z interesującymi ją osobami oraz skorzystać z rekomendacji, z kim warto się spotkać. W trakcie Pioneers’19 będzie miało okazję zaprezentować się 100 start-upów. 50 najlepszych dostanie także szansę na dopracowanie swojego pitch’a z mentorami i zaprezentowanie go przed 400 międzynarodowymi inwestorami i mediami. Najelepsze 8 start-upów otrzyma szansę wystąpienia na scenie głównej ostatniego dnia konferencji.

The Next Web
9-10 maja 2019, Amsterdam, Holandia
Jedno z większych wydarzeń technologicznych w Europie, które łączy społeczność 19 000 globalnych start-upów. Prelegentami poprzednich edycji byli m.in. twórcy Slacka, Headspace, Vimeo, Reddit, Behance czy Wired. Poza wystąpieniami udział w TNW to także duża dawka networkingu podczas imprez towarzyszących oraz możliwość spotkań 1 na 1 z inwestorami (w ubiegłym roku wzięło w nich udział ponad 700 inwestorów, którzy odbyli ok. 3 800 spotkań ze start-upami).

Impact’19 
21-22 maja, Kraków, Polska
To dwudniowe wydarzenie gości już ponad 6000 uczestników i 250 prelegentów z całego świata. Podczas tegorocznej edycji konferencji odbędą się ciekawe wydarzenia towarzyszące, jak np. Impact Link, czyli seria spotkań między biznesem, inwestorami, start-upami, naukowcami i przedstawicielami administracji, czy Round Table – spotkania małych grup ekspertów w celu znalezienia rozwiązania korzystnego dla wszystkich interesariuszy albo Startup4Export – sesja pitchingowa promująca najlepsze start-upy w Europie. W ubiegłorocznych edycjach prelegentami Impact byli m.in. Premier Mateusz Morawiecki, prezesi największych polskich banków, Kathleen Kennedy z MIT czy Nikolay Storonsky – CEO i założyciel Revolut. 

Collision
20-23 maja, Toronto, Kanada
Collision to wydarzenie dla ponad 25 000 uczestników ze świata nowych technologii. Biorą w nim udział założycieli start-upów, CEO, inwestorzy, kadra zarządzająca korporacji. Podczas tej konferencji przedsiębiorcy, poza uczestnictwem w prezentacjach i panelach z 14 ścieżek tematycznych, mają możliwość udziału w sesjach mentoringowych, warsztatach oraz office hours z inwestorami. Imprezie towarzyszy także pojedynek start-upów, w którym najlepsze zaprezentują się przed panelem złożonym z inwestorów, przedstawicieli czołowych mediów oraz globalnych partnerów i będą miały możliwość wystąpić na scenie głównej konferencji. 

Czerwiec

Arctic 15
5-6 czerwca 2019, Helsinki, Finlandia
Wydarzenie skupione na nawiązywaniu partnerstw i relacji biznesowych oraz wysokiej jakości networkingu. Najistotniejszą częścią wydarzenia są umawiane wcześniej 20-minutowe spotkania 1 na 1 start-upów z inwestorami, prelegentami, przedstawicielami mediów i korporacji. Podczas ubiegłorocznej edycji odbyło się ich ponad 5 000.

Wrzesień

Bits and Pretzel
29 września - 1 października 2019, Monachium, Niemcy
Trwający trzy dni festiwal dla przedsiębiorców, inwestorów i uczestników ekosystemu start-upowego. W 2018 roku wzięło w nim udział 5 000 osób, w tym ponad 100 prelegentów. Impreza odbywa się podczas Oktoberfest, który jest także pretekstem do nietypowej formy networkingu. Każdy z uczestników chcących wziąć w nim udział dołącza do stolika tematycznego moderowanego przez kapitana – jest nim zazwyczaj przedstawiciel funduszu VC lub korporacji. Po godzinie następuje zmiana stolików.

Październik

SouthSummit
2-4 października , Madryt, Hiszpania
Globalna platforma łącząca start-upy z najlepszymi korporacjami i funduszami VC z Europy Południowej i Ameryki Łacińskiej. Dla 100 start-upów, które wezmą udział w towarzyszącym imprezie konkursie, to również możliwość spotkań 1 na 1 z funduszami, udział w programie mentoringowym oraz szansa na inwestycję 1 000 000 dolarów w Dolinie Krzemowej.

Listopad

Web Summit
4-7 listopada, Lizbona, Portugalia 
Jedna z największych konferencji poświęcona nowym technologiom. Poza prezentacjami na scenach, towarzyszy jej przestrzeń wystawowa z tysiącami start-upów oraz setki imprez towarzyszących. W ubiegłym roku zgromadziła w Lizbonie ponad 70 000 uczestników: start-upów, przedsiębiorców, inwestorów, dziennikarzy oraz ponad 18 milionów widzów transmisji na Facebooku. Na scenie, poza światowej klasy przedsiębiorcami, swoje prezentacje wygłosili m.in. Al Gore, Bono oraz Stephen Hawking. 

Slush 
21-22 listopada 2019 , Helsinki, Finlandia
Konferencja połączona z festiwalem dla ponad 20 000 tysięcy uczestników ze świata nowych technologii. Wydarzenie stworzone przez przedsiębiorców dla przedsiębiorców, którzy szukają inwestorów, klientów, mentoringu czy ekspozycji medialnej. W ubiegłorocznej edycji udział wzięło ok. 3 000 start-upów z 87 krajów, którzy odbyli ponad 10 000 spotkań z inwestorami.

Jak przygotować się do udziału w konferencji 

Dobre konferencje oferują mnóstwo atrakcji i przyciągają tłumy. Jeśli wiesz już, którą z nich wybierzesz, jeszcze przed wyjazdem przygotuj się do niej tak, żeby jak najlepiej wykorzystać spędzony na niej czas:

  • przejrzyj dokładnie listę prelekcji i sprawdź, które z nich będą okazją do zdobycia nowej wiedzy i cennych informacji;
  • skontaktuj się z lokalnym Zagranicznym Biurem Handlowym, żeby otrzymać informację o lokalnym rynku (analizy, raporty, poradniki) i podmiotach wspierających start-upy;
  • sprawdź listę uczestników i prelegentów (coraz częściej wydarzenia mają dedykowane aplikacje lub sekcje na stronie, które ułatwiają networking) i zobacz, czy któryś z nich może pomóc Ci w Twoim biznesie. Jeśli tak, spróbuj umówić się na spotkanie lub lunch jeszcze przed wyjazdem;
  • jeśli konferencja odbywa się w miejscu, którego nie znasz poszukaj znajomych, którzy mogą przedstawić Cię lokalnym przedsiębiorcom lub partnerom;
  • nie zapomnij o power banku i wizytówkach – tak, żeby w każdej chwili móc wymienić się danymi kontaktowymi z nowo poznaną osobą.

Oferta konferencji dla start-upów jest bardzo szeroka. Każda firma rozważająca ekspansję zagraniczną z pewnością znajdzie tę, na której będzie miał szansę nawiązać relacje biznesowe z inwestorami, potencjalnymi partnerami oraz poznać innych przedsiębiorców i rozpocząć budowanie własnego międzynarodowego networku.

Inne aktualności

Computera with an image of a website

„Jak znaleźć pierwszego inwestora?” – pobierz darmowy e-book i dowiedz się, jak zdobyć finansowanie na rozwój Twojej firmy

Exchange of ideas

Ile wart jest pomysł na biznes?

Skorzystaj z oferty Grupy PFR dla młodych, innowacyjnych firm.

Zweryfikuj swój pomysł, znajdź inwestora, zdobądź nowych klientów albo spróbuj swoich sił na rynkach zagranicznych.

  • Pomysł
  • Rozwój
  • Ekspansja

Dołącz do newslettera startup.pfr.pl!

To pole jest wymagane!

To pole jest wymagane!

To pole jest wymagane!

To pole jest wymagane!